Perdėta baimė dėl sveikatos irgi gali tapti liga

Sveikatos nerimas dėl mano širdies. Perdėta baimė dėl sveikatos irgi gali tapti liga - DELFI Gyvenimas

vaistai nuo diabetikų hipertenzijos arbūzai ir hipertenzija

Ramune Mazaliauskiene Jeigu vargina nerimas Vis daugiau žmonių skundžiasi išgyvenantys nuolatinį nerimą — dėl sveikatos, kylančių problemų šeimoje, darbe, galvodami, kas jų laukia ateityje ir pan. Nerimas yra viena iš labiausiai žmones varginančių emocijų.

Perdėta baimė dėl sveikatos gali tapti liga

Nuo nerimo sutrikimų kenčia ~ procentų pasaulio gyventojų. Tokia statistika verčia stabtelti ir gerai pamąstyti, ar jus varginantis nerimas nėra peržengęs leistinų ribų.

hipertenzija 20 metu ka daryti kokius vaistus gerti sergant hipertenzija

Normalu, kad laikas nuo laiko dėl įvairių gyvenimo sveikatos nerimas dėl mano širdies išgyvenate nerimą. Nerimas yra natūralus, instinktyvus organizmo atsakas į išorinę grėsmę.

Panikos priepuolio ir širdies smūgio simptomai labai panašūs: kaip atpažinti ir sau padėti?

Žmogui išsigandus automatiškai išsiskiria adrenalinas, pradeda smarkiau plakti širdis, padažnėja kvėpavimas, padidėja kraujo spaudimas, dėl to daugiau kraujo patenka į raumenis ir jie paruošiami veikti. Gyvūnams, taip pat ir žmonėms, ši organizmo savybė padeda išgyventi pavojingose situacijose, nes tokie cheminiai ir fiziologiniai pokyčiai organizme suteikia papildomos jėgos arba pabėgti, arba pasilikti ir kovoti su grėsme.

Be to, ši organizmo savybė pagerina dėmesio koncentraciją, atmintį, loginį mąstymą ir padeda mums įveikti kasdieninius gyvenimo iššūkius — susikaupti egzaminui, išspręsti kasdienines problemas, pasiekti pergalę sporte, apginti savo nuomonę įvykus konfliktui ir pan.

Taigi trumpalaikis nerimas žmogui nėra pavojingas. Priešingai — reikalingas ir naudingas.

hipertenzijos vartojimo instrukcijos pirmoji pagalba hipertenzijos algoritmui

Deja, šiandien žmonės dažnai skundžiasi išgyvenantys nerimą beveik visą laiką arba didesnę laiko dalį — slegia atsakomybė šeimoje ir darbe, nerimą kelia kasdieniniai rūpesčiai, įtampa didėja ir, atrodo, niekas nesikeičia. Tokia pastovi psichinė įtampa pasireiškia nuolatiniu susirūpinimu, nuogąstavimu, išgyvenimu dėl dalykų, kurie dažnai yra mažai tikėtini.

Pavyzdžiui, žmogus pradeda  nerimauti, kad patirs nesėkmę, nieko nesugebės gyvenime pasiekti, sulauks kitų žmonių kritikos ir pašaipų, praras darbą.

Suvokti nerimo sutrikimą

Kitas susikoncentruoja ties fiziologiniais organizmo pojūčiais ir galvoja, kad be visų rūpesčių, užklupo dar ir sunki liga. Kilus konfliktui šeimoje išsigąstama, kad gali grėsti skyrybos ir pan.

Kitaip sakant, tokio ilgalaikio nerimo šaltinis dažnai glūdi žmogaus mintyse, o ne realioje tikrovėje. Kaip galite padėti sau Emocinė savijauta priklauso nuo paties žmogaus. Svarbu tą žinoti ir tuo tvirtai tikėti. Suvaldyti nerimą — tai prisiimti atsakomybę už savo mintis, emocijas, planus, aplinką ir problemų sprendimo būdus.

Panikos priepuoliai duoda ženklą, kad reikia keistis

Jei gyvenimą įsivaizduosime kaip laivą, tai kiekvienas esame savo gyvenimo kapitonai. Tvirtai laikyti vairą — tai eiti per gyvenimą su pasitikėjimu ir dvasine ramybe. Pastebėję savyje nerimą, galite reabilitacija dėl hipertenzijos išmėginti specialistų siūlomas nesudėtingas, lengvai įgyvendinamas strategijas: Išsiaiškinkite, kas jums kelia nerimą — atsisėskite ramioje vietoje ir surašykite visus nerimo šaltinius.

Darykite tai kuo konkrečiau. Darbe — baimė būti atleistam, pasisakyti prieš auditoriją, nesėkmės ar statuso praradimo baimė ir pan. Šeimoje taip pat galime jausti nerimą — dėl konfliktų su šeimos nariais, skyrybų.

hipertenzijos meditacija oro trūkumas esant hipertenzijai

Socialiniuose santykiuose nerimas jaučiamas dėl baimės būti atstumtiems, nepatikti, padaryti blogą įspūdį. Dar kiti nerimauja nujausdami galimai įvyksiančias nelaimes ir pan. Laikui bėgant tai padės suprasti pagrindinius jūsų nerimo šaltinius. Užfiksuokite savo emocijas ir elgesį — rašydami situacijas, šalia pažymėkite, kaip tuo metu jautėtės ir kaip elgėtės.

Jeigu vargina nerimas

Įvertinkite nerimą skalėje nuo 0 iki Galite taip pat jausti pyktį, baimę, liūdesį, nusivylimą. Toje pačioje situacijoje skirtingi žmonės gali pasijusti sveikatos nerimas dėl mano širdies.

hipertenzija baimės jausmas muzikos terapijos hipertenzija

Pavyzdžiui, kilus konfliktui šeimoje, vienas supyksta, kitas — nuliūsta. Taip yra todėl, kad kiekvieno galvoje sukasi skirtingos mintys.

Dėl skirtingų minčių skiriasi ir žmonių elgesys  — vienas trenkia durimis ir išeina, kitas — tyliai verkia. Be to, ir tas pats žmogus gali jausti dvi ar net tris emocijas vienu metu. Kitaip sakant, ne situacija mums kelia nerimą, o mūsų mintys apie situaciją. Dažnai mintys būna labai greitos ir nepastebimos, todėl norėdami jas užfiksuoti, paklauskite savęs: Ką galvoju?

Kuo ši situacija man svarbi? Ką galvoju apie save?

vegetacinė kraujagyslių distonijos hipertenzija tinktūros nuo hipertenzijos su gudobele

Dėl ko šioje situacijoje nerimauju? Koks blogiausias dalykas gali nutikti? Užrašykite mintis dienoraštyje ties kiekviena nerimą keliančia situacija. Keiskite požiūrį. Ar tikrai jūsų mintys atspindi realią situaciją? Gal keliate per didelius reikalavimus sau ir kitiems?

  • Jeigu vargina nerimas | Neuromeda
  • Panikos atakos ir panikos priepuoliai Lengvosmintys.
  • Evdokimovas apie hipertenziją
  • Panikos priepuoliai duoda ženklą, kad reikia keistis - eagles.lt

Gal bandote nuspėti ateitį prognozuodami nesėkmes? O galbūt manote, kad žinote, ką kiti galvoja ir netgi esate tuo tikras? Kaip dar galima vertinti situaciją? Kuris variantas realesnis?

Ar tai būtų tikrai pats blogiausias dalykas, kuris galėjo nutikti? Ką patarčiau kitam žmogui, kuris patektų į tokią situaciją?

Dirbkite ties kiekviena mintimi, kuri kelia nerimą. Įvertinkite nerimo pokyčius galvojant apie situaciją kitaip.

  • Suvokti nerimo sutrikimą - eagles.lt
  • Pastaruoju metu vis kankina nepaaiškinamas nerimasatrodo tarsi duria širdį.
  • Pojūčiai su hipertenzija
  • Panikos priepuoliai ir panikos atakos - eagles.lt

Pastebėsite, kad keisdami požiūrį, keičiate savo savijautą ir elgesį. Keiskite elgesį. Kartais norint pasijusti geriau, lengviau pakeisti ne požiūrį į situaciją, o savo elgesį joje.

Perdėta baimė dėl sveikatos irgi gali tapti liga

Pavyzdžiui, jeigu nedrąsu žmonių susibūrime kelti klausimus, reikšti savo nuomonę, būtent tą ir reikia daryti. Iškėlus klausimą ir pasakius savo nuomonę, dažniausiai įsitikinama, kad kitiems iškeltas klausimas pasirodė įdomus, išraudimo niekas nepastebėjo arba bent jau nepasijuokė ir pan. Taigi, keisdami elgesį, keisite savo požiūrį į situaciją ir taip sumažinsite nerimą. Ne atidėliokite, o spręskite problemas.