Visa tiesa apie veganų mitybos įtaką sveikatai

Veganizmo širdies sveikata. Ne visi gimę mėsėdžiai, ne visi - augalėdžiai

Veganizmas – palankus sveikatai ar tik madingas? » SAVAITĖ – viskas, kas svarbu, įdomu ir naudinga.

Tokį nuomonių išsiskyrimą daugiausiai lemia itin griežtas veganizmo širdies sveikata veganizmo principas: atsisakyti visų gyvūninės kilmės ar pagamintų išnaudojant gyvūnus produktų. Tai vilna, kailis, oda, su gyvūnais išbandyta kosmetika ar buitinė chemija ir, žinoma, gyvūninės kilmės maistas. Dalis augalinėmis alternatyvomis jį keičia dėl etinių priežasčių, kitiems rūpi ekologija ar sveikata.

  • veganiška mityba, maisto papildai, skaidulos, magnis, vitaminas B, gyvensena - eagles.lt
  • Pirmosios stadijos hipertenzija ir gydymas

Sveikatos klausimai įgauna ypatingo aktualumo prakalbus apie veganus vaikus. Spaudoje neretai pasirodo pranešimai apie išskirtinius, tačiau veganizmą kompromituojančius atvejus, kuomet aplaidus požiūris į augalinę mitybą baigiasi ligoninėje. Susidūrus su tokiomis istorijomis natūraliai kyla klausimas: ar įmanoma atsisakyti maistingiausiais laikomų produktų ir užtikrinti pilnavertį vaiko vystymąsi, gerą jo sveikatą ir savijautą?

Veganizmas

Knygų apie veganizmą autorė, keliuose universitetuose dėstanti pasaulinio pripažinimo sulaukusi mitybos ekspertė kanadietė Brenda Davis patikina, kad augalinė mityba vaikams — sveika ir tinkama. Šį pavasarį Lietuvoje viešėsianti dietologė Ann Wigmore sveikos mitybos konferencijoje kalbės apie augalinės mitybos naudą visais gyvenimo etapais. Augalinė mityba tinkama vaikams Nuomonė, kad veganiška dieta — nepilnaverė, vis dar populiari.

  • Tikri ir įsivaizduojami veganizmo pavojai
  • Priešmenopauzinė hipertenzija

Nors sveikų ir stiprių veganų tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje netrūksta, visavalgiai dažniausiai tokius atvejus laiko išimtiniais. Vis dėlto augalinė mityba turi stipresnį užnugarį. Šie mitybos planai yra tinkami visiems gyvenimo etapams, įskaitant nėščiąsias, žindančias motinas, kūdikius, vaikus, suaugusiuosius, pagyvenusius žmones ir sportuojančiuosius.

Veganams ir vegtarams – mažesnė širdies ligų grėsmė, tačiau didesnė insulto rizika - DELFI Maistas

Davis ir ragino atkreipti dėmesį į augalinės dietos privalumus: augalinis maistas gausesnis vitaminų ir mineralų, mažiau kaloringas, jame daugiau ląstelienos, antioksidantų ir fitochemikalų nei gyvūniniuose produktuose. Vaikai vegetarai ar veganai kur kas rečiau turi viršsvorio ar yra nutukę, nei jų visavalgiai bendraamžiai, taip pat valgo daugiau vaisių ir daržovių ir mažiau nesveiko perdirbto maisto sūrių užkandžių, gaiviųjų gėrimų, saldumynųsočiųjų riebalų.

Amerikos dietologų asociacija veganišką mitybą vadina tausojančia ir apsaugančia nuo širdies ligų, B. Davis vadovaujant atliktas Maršalo salų tyrimas įrodė, kad augalinė dieta gali išgydyti antrojo tipo diabetą ir sumažinti kraujospūdį, o dr.

vegetaras, veganas, sveikata, baltymai, mėsa, onkologinė liga - eagles.lt

Asmeninio albumo nuotr. Neišmanymo pasekmės liūdnos Nors mokslas augalinės dietos naudą sveikatai patvirtina vis dažniau, nerimą keliančių atvejų taip pat nederėtų ignoruoti.

Istorijos apie išsekintus veganų vaikus verčia atkreipti dėmesį į jų mitybą. Augant tokio maisto populiarumui, privalu apie jį kalbėti, šviesti ne tik veganizmą išbandyti norinčius tėvus, bet ir skeptiškai nusiteikusius tradicinės mitybos atstovus. Atsainus požiūris į augalinę dietą ar paprasčiausias neišmanymas gali baigtis tam tikrų maisto medžiagų nepakankamumu, kraštutiniais atvejais išsekimu, o pačiais ekstremaliausiais — net mirtimi.

Visa tiesa apie veganų mitybos įtaką sveikatai

Vis dėlto moters nuomone ši problema nesunkiai išsprendžiama, tereikia užtikrinti pakankamą kalorijų kiekį, pasirūpinti kuo įvairesniu augaliniu maistu ir atkreipti dėmesį į tam tikrų vitaminų ypač B12 ir D ar mineralų poreikį. Daug tėvų sunerimsta paminėjus sojos raumenų hipertenzijos forma, baiminasi, kad juose esantys augaliniai estrogenai gali trikdyti sveiką vystymąsi ir brendimą, maža to, sukelti vėžinius susirgimus.

Vis dėlto nepriklausomos studijos šias baimes paneigia. Prieš beveik dvidešimtmetį Minesotos universiteto mokslininkai izoflavonams sojoje randamiems augaliniams estrogenams priskyrė hormonus teigiamai veikiančias, reguliuojančias savybes. Augančio veganiuko poreikiai šiek tiek skiriasi nuo suaugusio vegano ar visavalgio vaiko.

Veganas nuo gimimo: užtikrinta sveikata ar pavojingas eksperimentas?

Jaunimas atsisako gyvūninių produktų Dažniausiai alternatyvią mitybą vaikams pristatydami tėvai pasirūpina, kad ji būtų pilnavertė, skani ir, svarbiausia, sveika.

Vis dėlto didelė jaunimo dalis gyvūninių produktų atsisako savo noru, dažnai net prieš tėvų valią. Susipažinę su etiniais ar ekologiniais veganizmo principais paaugliai neretai pamiršta pasidomėti maisto medžiagų poreikiais, produktų sudėtimi. Net jaunuolio pasirinkimui nepritariantys tėvai turėtų veganine mityba pasidomėti ir vaiką palaikyti, padėti jam susidaryti sveiką meniu.

Esant reikalui nereikėtų vengti vitaminų B12, D papildų, jodo. Davis nuomone palaikydami vaiko pasirinkimą ne tik padėsime jam užaugti sveikam, bet galbūt ir patys atrasime alternatyvių ir skanių patiekalų, daugiau sužinosime apie sveikatą, ligų prevenciją ir gydymą maistu.

Veganizmas — ekonomiškas gyvenimo būdas Nors Lietuvoje veganizmas dar tik įsibėgėja, atsisakyti gyvūninių produktų kasdien tampa vis lengviau.

Ne visi gimę mėsėdžiai, ne visi - augalėdžiai

Restoranai bei kavinės į valgiaraščius įtraukia augalines patiekalų alternatyvas, kai kur meniu net papildomi atskirais, vien veganiškų patiekalų puslapiais, maža to, kuriasi vis daugiau vien tokio maisto užkandinių.

Prekybos centrai nuolat lentynas papildo naujais augaliniais produktais, mėsos, sūrio pakaitalais ir vadinamaisiais superproduktais — mikroelementų ir vitaminų veganizmo širdies sveikata.

veganizmo širdies sveikata

Tiesa, dažnai pasižvalgius po augalinio maisto lentynas, kainos suklaidina — susidaroma nuomonė, kad veganizmas — brangus malonumas. Vis dėlto apgalvojus išlaidas augalinė mityba yra kur kas draugiškesnė ne tik sveikatai, gyvūnams ir aplinkai, bet ir kišenei. Anot B. Davis, jei kasdienės mitybos pagrindą sudarantys pilnaverčiai grūdai ir ankštiniai produktai, tokia mityba tikrai nebus brangi.

Kita svarbi maisto produktų kategorija — vaisiai ir daržovės, taip pat piniginės neplėšo, jei juos renkamės sezoninius, egzotiniais mėgaujamės rečiau, o esant galimybei apsiperkame pas vietinius ūkininkus.

veganizmo širdies sveikata

Augaliniais pusgaminiais galima pasimėgauti retkarčiais, o brangūs superproduktai, maitinantis įvairiu maistu, taip pat nebūtini. Palaikymas itin svarbus Svarbu, nebijoti eksperimentuoti, išbandyti veganizmo širdies sveikata virtuvę, neįprastus prieskonius, o mėgstamus tradicinius patiekalus adaptuoti.

Griežtieji vegetarai[ redaguoti redaguoti vikitekstą ] Vegetarizmo pradžia gali būti siejama jau su Indo slėnio civilizacija — m. Vegetarais buvo graikų filosofai EmpedoklisPlutarchasPlotinas ir Porfirijus ; romėnų poetas Ovidijusdramaturgas Seneka Jaunesnysis. Kaip reikšmingas judėjimas vegetarizmas susikūrė XIX a. Anglijoje ir JAV. Lambe teigė, kad mėsos valgymas ir pieno produktų valgymas yra tos pačios sistemos šakos, dėl to jų reikia atsisakyti kartu.

Informacijos, kaip tai padaryti, yra pakankamai. Tai — didžiausia veganų bendruomenė mūsų šalyje.

Veganizmas – amžino konflikto gniaužtuose?

Jei gaminate naują patiekalą, ieškote, kuo blynuose pakeisti kiaušinį ar kaip nepritrūkti vitamino B12 — ši grupė gali smarkiai pasitarnauti. Atviras požiūris ir sveikesnių augalinių alternatyvų paieškos tikrai atsipirks.

veganizmo širdies sveikata

Išmėgindami augalinę dietą patys ir nuo mažens pristatydami ją savo vaikams ne tik išmokysime juos mąstyti apie tai, ką valgo ir prisidėsime prie geresnės jų sveikatos, bet ir paliksime jiems šiek tiek gražesnį ir taikesnį pasaulį.